Żywienie dzieci 🍳19 trików zamienników, dzięki którym “puste” zamienisz na “dobre”

zywienie dzieci 19 trikow zamiennikow

Żywienie dzieci może być zdrowe i kolorowe! Przeczytaj artykuł od LUNCH MUNCHowej Mamy i poznaj 19 trików zamienników, dzięki którym “puste” kalorie, zamienisz na “dobre”! 🍴❤

zywienie dzieci 19 trikow

Żywienie dzieci – “puste” kalorie kontra “dobre” kalorie!

Zgodnie z rekomendacjami, dzieci powinny w trakcie dnia spożywać zbilansowane posiłki. Taki zbilansowany posiłek powinien się składać z pełnoziarnistych węglowodanów, tłuszczy, białka, oraz warzyw i owoców. Jedną z zasad na zapewnienie pełnowartościowych posiłków w żywieniu dzieci, jest zamiana “małowartościowych”  produktów na “pełnowartościowe”. W praktyce, oznacza to, że już niewielka zmiana produktów może przynieść dobry dla zdrowia dziecka rezultat. Okazuje się, że żywienie dzieci może być proste! Kluczem jest to, że systematycznie i regularnie będziemy zamieniać “puste” kalorie na “dobre” kalorie. Jak to zrobić, jeśli w dziecku jest opór?

Żywienie dzieci: jak wyjaśnić dziecku zmiany w żywieniu?

Dzieci myślą obrazami. Dlatego, tłumacząc im coś (cokolwiek), warto posługiwać się metaforą. Podobnie, możesz się posłużyć metaforą, żeby wytłumaczyć fenomen dobrych i złych nawyków w żywieniu. Ja tłumaczyłam swojej LUNCH MUNCHowej Córce taką mniej więcej historię:

Do życia potrzebujemy energii, Twój organizm, tak jak samochód, potrzebuje paliwa! Bez paliwa, przestaje działać. Dla człowieka, źródeł energii jest kilka, ale główne to właśnie jedzenie i picie. Kiedy odżywiasz się zdrowo, wszystko działa bez zarzutu. Kiedy odżywiasz się niezdrowo, to tak jakbyś wlała złe paliwo do samochodu – Twój organizm zaczyna chorować.

zywienie dzieci 19 prostych trikow

Żywienie dzieci – 19 trików zamienników!

Poniżej znajdziesz kilka prostych zamienników “złego” paliwa na te “dobre”. Jako dorośli, dając dobry przykład, uczymy dzieci jak dbać o siebie, by nie chorować. Jeśli w Twoim domu przeważają posiłki z tej pierwszej kolumny, to stopniowo, łagodnie wprowadzaj ich zdrowsze zamienniki, by cieszyć się zdrowiem na co dzień.

ZŁE PALIWO: 

DOBRE PALIWO:

BUŁKA KAJZERKAKROMKA RAZOWEGO CHLEBA
PŁATKI ŚNIADANIOWE OWSIANKA Z OWOCAMI I ORZECHAMI
KREM CZEKOLADOWYDOMOWA NUTTELA Z AWOKADO
PARÓWKAOMLET lub JAJECZNICA
HAMBURGERKANAPKA Z CHLEBEM PEŁNOZIARNISTYM
ŁYŻECZKA CUKRU ŁYŻECZKA MIODU
ŚMIETANAJOGURT NATURALNY
JOGURT OWOCOWY ZE SKLEPUJOGURT NATURALNY Z SEZONOWYMI OWOCAMI
SZKLANKA COLISZKLANKA SOKU ZE ŚWIEŻYCH POMARAŃCZY
NAPÓJ GAZOWANY DOMOWA LEMONIADA
FRYTKIZIEMNIAKI Z PIECA
SŁONE PALUSZKIWARZYWA POKROJONE W SŁUPKI
PIZZABAKŁAŻANOWE PIZZERINKI
WAFELKIKULKI MOCY
BATONJABŁKO, BANAN, MANDARYNKA
CUKIERKI  SUSZONE OWOCE
CHIPSY ZE SKLEPUCHIPSY Z WARZYW
CZEKOLADA MLECZNACZEKOLADA GORZKA
PALUSZKI RYBNE ZE SKLEPURYBA Z PIECA lub PALUSZKI RYBNE DOMOWEJ ROBOTY

02/08/2020

Torba termiczna na lunch dla dzieci