┼╗ywienie dzieci ­čŹ│19 trik├│w zamiennik├│w, dzi─Öki kt├│rym „puste” zamienisz na „dobre”

zywienie dzieci 19 trikow zamiennikow

┼╗ywienie dzieci mo┼╝e by─ç zdrowe i kolorowe! Przeczytaj artyku┼é od LUNCH MUNCHowej Mamy i poznaj 19 trik├│w zamiennik├│w, dzi─Öki kt├│rym „puste” kalorie, zamienisz na „dobre”! ­čŹ┤ÔŁĄ

zywienie dzieci 19 trikow

┼╗ywienie dzieci – „puste” kalorie kontra „dobre” kalorie!

Zgodnie z rekomendacjami, dzieci powinny w trakcie dnia spo┼╝ywa─ç zbilansowane posi┼éki. Taki zbilansowany posi┼éek powinien si─Ö sk┼éada─ç z pe┼énoziarnistych w─Öglowodan├│w, t┼éuszczy, bia┼éka, oraz warzyw i owoc├│w. Jedn─ů z zasad na zapewnienie pe┼énowarto┼Ťciowych posi┼ék├│w w ┼╝ywieniu dzieci, jest zamiana „ma┼éowarto┼Ťciowych”┬á produkt├│w na „pe┼énowarto┼Ťciowe”. W praktyce, oznacza to, ┼╝e ju┼╝ niewielka zmiana produkt├│w mo┼╝e przynie┼Ť─ç dobry dla zdrowia dziecka rezultat. Okazuje si─Ö, ┼╝e ┼╝ywienie dzieci mo┼╝e by─ç proste! Kluczem jest to, ┼╝e systematycznie i regularnie b─Ödziemy zamienia─ç „puste” kalorie na „dobre” kalorie. Jak to zrobi─ç, je┼Ťli w dziecku jest op├│r?

┼╗ywienie dzieci: jak wyja┼Ťni─ç dziecku zmiany w ┼╝ywieniu?

Dzieci my┼Ťl─ů obrazami. Dlatego, t┼éumacz─ůc im co┼Ť (cokolwiek), warto pos┼éugiwa─ç si─Ö metafor─ů. Podobnie, mo┼╝esz si─Ö pos┼éu┼╝y─ç metafor─ů, ┼╝eby wyt┼éumaczy─ç fenomen dobrych i z┼éych nawyk├│w w ┼╝ywieniu. Ja t┼éumaczy┼éam swojej LUNCH MUNCHowej C├│rce tak─ů mniej wi─Öcej histori─Ö:

Do ┼╝ycia potrzebujemy energii, Tw├│j organizm, tak jak samoch├│d, potrzebuje paliwa! Bez paliwa, przestaje dzia┼éa─ç. Dla cz┼éowieka, ┼║r├│de┼é energii jest kilka, ale g┼é├│wne to w┼éa┼Ťnie jedzenie i picie. Kiedy od┼╝ywiasz si─Ö zdrowo, wszystko dzia┼éa bez zarzutu. Kiedy od┼╝ywiasz si─Ö niezdrowo, to tak jakby┼Ť wla┼éa z┼ée paliwo do samochodu – Tw├│j organizm zaczyna chorowa─ç.

zywienie dzieci 19 prostych trikow

┼╗ywienie dzieci – 19 trik├│w zamiennik├│w!

Poni┼╝ej znajdziesz kilka prostych zamiennik├│w „z┼éego” paliwa na te „dobre”. Jako doro┼Ťli, daj─ůc dobry przyk┼éad, uczymy dzieci jak dba─ç o siebie, by nie chorowa─ç. Je┼Ťli w Twoim domu przewa┼╝aj─ů posi┼éki z tej pierwszej kolumny, to stopniowo, ┼éagodnie wprowadzaj ich zdrowsze zamienniki, by cieszy─ç si─Ö zdrowiem na co dzie┼ä.

ZŁE PALIWO: 

DOBRE PALIWO:

BUŁKA KAJZERKAKROMKA RAZOWEGO CHLEBA
PŁATKI ŚNIADANIOWE OWSIANKA Z OWOCAMI I ORZECHAMI
KREM CZEKOLADOWYDOMOWA NUTTELA Z AWOKADO
PARÓWKAOMLET lub JAJECZNICA
HAMBURGERKANAPKA Z CHLEBEM PEŁNOZIARNISTYM
ŁYŻECZKA CUKRU ŁYŻECZKA MIODU
ŚMIETANAJOGURT NATURALNY
JOGURT OWOCOWY ZE SKLEPUJOGURT NATURALNY Z SEZONOWYMI OWOCAMI
SZKLANKA COLISZKLANKA SOKU ZE ŚWIEŻYCH POMARAŃCZY
NAPÓJ GAZOWANY DOMOWA LEMONIADA
FRYTKIZIEMNIAKI Z PIECA
SŁONE PALUSZKIWARZYWA POKROJONE W SŁUPKI
PIZZABAKŁAŻANOWE PIZZERINKI
WAFELKIKULKI MOCY
BATONJABŁKO, BANAN, MANDARYNKA
CUKIERKI  SUSZONE OWOCE
CHIPSY ZE SKLEPUCHIPSY Z WARZYW
CZEKOLADA MLECZNACZEKOLADA GORZKA
PALUSZKI RYBNE ZE SKLEPURYBA Z PIECA lub PALUSZKI RYBNE DOMOWEJ ROBOTY

02/08/2020

Torba termiczna na lunch dla dzieci