DOCEŃ PRZEPIS: 0

Witamina C dla dzieci – w których owocach jest jej najwięcej? Poznaj listę TOP15 owoców. Cytryny dopiero na 6 pozycji!

witamina C dla dzieci

Wpadaj po listę TOP15 owoców, które witaminy C zawierają najwięcej! Sprawdź, czy lista Cię zdziwi! Cytryna jest dopiero na 6tym miejscu!

Witamina C dla dzieci to teraz zdecydowanie temat na czasie. Nie tylko ze względu na wszędobylskiego wirusa, o którym głośno… wszak witamina C zwiększa odporność organizmu.  Zarówno lekarze, jak i dietetycy, wręcz pieją z zachwytu opowiadając o suplementowaniu tej witaminy. Dlaczego?

witamina C dla dzieci naturalna

Witamina C – nie tylko na odporność u dzieci

Witamina C posiada również wiele innych dobroczynnych właściwości, które są kluczowe dla rozwoju dziecka. Trzy, w mojej ocenie, najważniejsze rzeczy, to:

  • — po pierwsze, zwiększa przyswajanie żelaza (żelazo ma wpływ na pracę serca)
  • — po drugie, zmniejsza uczucie zmęczenia
  • — po trzecie, wspomaga produkcję kolagenu (ważny dla kości)

Dlatego właśnie, o zasoby witaminy C u dzieci warto dbać cały rok!

Witamina C dla dzieci – po które naturalne produkty sięgać?

Wiele produktów, typu lizaki, żelki czy cukierki, reklamowane są jako źródło witaminy C. Ja uważam, że najzdrowiej jest podawać witaminę C dla dzieci z produktów naturalnych, a jeszcze lepiej, sezonowych. Naturalnie, do głowy przychodzą nam zatem owoce. Które owoce wybierać najlepiej ?

Poniżej lista TOP15 z największą dawką witaminy C w 100g owocu:

Nr 1: dzika róża (owoce)

Nr 2: czarna porzeczka

Nr 3: truskawki: zachęć dziecko do zrobienia truskawek w czekoladzie!

witamina C dla dzieci w ktorych owocach

Nr 4: kiwi: wpadaj po przepis na jaglankę z kiwi!

witamina C dla dzieci w naturalnych produktach

Nr 5: grejpfruty

Nr 6: cytryny

Nr 7: pomarańcze

Nr 8:porzeczki czerwone

Nr 9: agrest

Nr 10: maliny

Nr 11: jabłka

Nr 12: gruszki

Nr 13: śliwki

Nr 14: banany: zobacz, jak łatwo zrobisz z dzieckiem owocowe szaszłyki!

witamina C dla dzieci najwiecej

Nr 15: orzechy włoskie

Smakowita porada na witaminę dla dzieci

Produkty bogate w witaminę C warto łączyć z tymi, które posiadają dużo żelaza. To dlatego, że Witamina C pozwala lepiej przyswoić się temu składnikowi. Źródłem żelaza jest natka pietruszki. Dlatego, koktajl z natki pietruszki z sokiem z cytrusów to połączenie smakowite i idealne.

Teraz, gdy dostęp do świeżych warzyw i owoców jest utrudniony, sięgnijmy po mrożonki i kiszonki, by wzbogacić dietę w witaminę C. Proces mrożenia świetnie zachowuję tę witaminę, a proces kiszenia oraz powstawanie kwaśnego odczynu sprzyja jej stabilności. Ponadto kiszonki są źródłem kwasu mlekowego, który reguluje florę bakteryjną w jelitach i dodatkowo wzmacnia odporność.

03/31/2020

Torba termiczna na lunch dla dzieci

DOCEŃ PRZEPIS: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.