Jem zielone jedzenie przez 24h! Zielony lunchbox pełen witamin!

Zielone jedzenie

Jem zielone jedzenie przez 24h challenge! Jeśli Twoje dziecko również wpadło na pomysł jedzenia zielonych potraw przez cały dzień, to nie załamuj się, bo LUNCH MUNCHowy Tata podpowiada, co możesz przygotować, żeby z zielonej zabawy wydobyć jak najwięcej  zdrowotnego potencjału!

Zielone jedzenie jem przez 24h! Hmmm – że co? Jakie zielone jedzenie przez 24h? Jak jedzenie ogarnąć na zielono, skoro nawet codzienne standardowe pakowanie lunchboxa to nielada wyczyn! Jeśli Twoje dziecko również wpadło na pomysł, że przez cały dzień będzie jadło tylko zielone jedzenie, to jesteś w dobrym miejscu. No właśnie, w tym poście podpowiadam jak przygotować zielony lunch box, żeby z zielonej zabawy wydobyć jak najwięcej  zdrowotnego potencjału. Być może, dzięki zabawie w jem zielone jedzenie,  z czasem zielone warzywa i owoce zagoszczą na stałe w śniadaniówce Twojego dziecka.

Zielone jedzenie przez cały dzień – całkiem dobry pomysł?

Wiele osób, nie tylko dzieci, ma „alergię” na jedzenie warzyw i owoców, a już zielonych to w ogóle. Tymczasem,  dobroczynne działanie zielonych warzyw i owoców na cały organizm ma ogromne „pole rażenia”. Warzywa i owoce o tym kolorze, mówiąc w skrócie, odtruwają organizm. Dodatkowo, są niskokaloryczne, a jednocześnie zawierają bardzo dużo witamin i minerałów.

Jem zielone jedzenie – jak pakuję potrawy na cały dzień

Zapewne już wiesz, że od lat jedzenie do szkoły dla córki pakuję do pojemników, a potem do torby na lunch. W sumie to najczęściej cztery lub pięć pojemników (drugie śniadanie, obiad na ciepło i zdrowe przekąski). Tu znajdziesz przykład tego, co pakuję do śniadaniówki na cały dzień. Tym razem, moja propozycja na zabawę w zielone jedzenie składa się z następujących potraw:

  • ∙ drugie śniadanie:  sok z pietruszki ze spiruliną + kanapki z guacamole
  • ∙ obiad na ciepło: zupa krem z ogórka
  • ∙ zdrowe przekąski / deser: jaglanka z kiwi + galaretka z agrestu

A zatem, czytaj dalej! Tu znajdziesz przepisy na każdą z zielonych potraw, bo warto sięgać po moc zielonego!

Zielone jedzenie

Zielone jedzenie – pięć szybkich i zdrowych przepisów

Sok z pietruszki ze spiruliną – przepis

Składniki:

  • ∙ pół litra wody
  • ∙ pęczek pietruszki
  • ∙ sok z jednej cytryny lub dwóch limonek
  • ∙ 3 łyżki miodu
  • ∙ pół łyżeczki spiruliny

Przygotowanie:

  1. Pietruszkę,  sok z cytryny, miód i spirulinę łączę w naczyniu.
  2. Następnie dolewam wody.
  3. Wreszcie, wszystko blenduję na jednolitą masę i przelewam do okrągłego pojemnika na jedzenie.  Smacznego!

Zupa krem z zielonego ogórka –  przepis

Składniki:

  • ∙ 1 cebula
  • ∙ 2 ząbki czosnku
  • ∙ 2 ogórki
  • ∙ 500ml rosołu warzywnego
  • ∙ 200g śmietany
  • ∙ 40g mąki ryżowej
  • ∙ 1 łyżeczka soku z cytryny lub 2 łyżeczki soku z limonki
  • ∙ posiekana pietruszka

Przygotowanie:

  1. Cebulę i czosnek siekam. Wrzucam na patelnię na mały ogień, żeby się lekko przeszkliły.
  2. Ogórki kroję na drobne kawałki, wrzucam na patelnię do cebuli i czosnku. Po chwili, wszystko zalewam rosołem i wodą.
  3. Następnie, dodaję śmietanę, mąkę ryżową, oraz sok z cytryny lub limonki.
  4. Na końcu, wszystko blenduję na jednolitą masę i przelewam do okrągłego zielonego pojemnika na jedzenie. Smacznego!

Zielone jedzenie - zupa krem z zielonego ogórka

Kanapki z guacamole ze szczypiorkiem – przepis

Składniki:

  • ∙ dojrzałe awokado
  • ∙ pół zielonej papryki
  • ∙ 6 gałązek szczypiorku
  • ∙ 2 ząbki czosnku
  • ∙ limonka
  • ∙ sól i pieprz do smaku
  • ∙ czarny sezam (opcjonalnie)

Przygotowanie:

  1. Na początek, biorę się za awokado. Przekrajam je na pół, wyjmuję pestkę, skrapiam sokiem z cytryny i wyjmuję łyżką ze skórki. Następnie siekam na większe kawałki i rozgniatam widelcem. Wrzucam do miski.
  2. Kolejno paprykę,  szczypiorek i czosnek siekam na bardzo drobno. Po chwili, warzywa dodaję do awokado.
  3. Wszystko przyprawiam sokiem z limonki, solą i pieprzem. Mieszam.
  4. Na koniec, gotową pastę nakładam na kromki zdrowego pieczywa. Posypuję czarnym sezamem i  przekładam do różowego pojemnika na jedzenie. Gotowe!

Zielone jedzenie - kanapki z guacamole

Jaglanka z kiwi – przepis

Składniki:

  • ∙ pół szklanki kaszy jaglanej
  • ∙ szklanka mleka kokosowego
  • ∙ 3 łyżki miodu lub syroku klonowego
  • ∙ pół łyczeczki cynamonu
  • ∙ 2 dojrzałe kiwi

Przygotowanie:

  1. Po pierwsze, płuczę kaszę jaglaną. Przekładam do garnka, i zalewam mlekiem kokosowym. Dorowadzam do wrzenia. Następnie, zmniejszam ogień i gotuję jeszcze dodatkowo do 12 minut, żeby kasza wchłonęła mleko.
  2. W czasie gotowania mieszam, żeby kasza się nie przypaliła. Dodaję też miód lub syrop klonowy, oraz cynamon.
  3. Na koniec przekładam do różowego  pojemnika na jedzenie, a na wierzch jaglanki układam cieniutko pokrojone plasterki kiwi.

Zielone jedzenie - jaglanka z kiwi

Galaretka z agrestu

Tu idę na łatwiznę, bo korzystam z gotowca – kupuję gotową galaretkę agrestową, i przygotowuję ją według przepisu.

Przygotowanie:

1. Na początek, gotuję wodę i odmierzam mniej więcej dwie szklanki (500 ml.)

2. Po chwili, zawartość torebki wsypuję do wody i mieszam, aż wszystko się ładnie rozpuści (nie gotuję).

3. Galaretkę wlewam do okrągłych zielonych pojemników. Na koniec, po lekkim wystudzeniu, zakręcam pojemnik i wstawiam do lodówki do stężenia. I już!

A zatem, jesteś gotowy do gry w zielone! Jak zwykle, życzę dobrej zabawy!

06/02/2019

Torba termiczna na lunch dla dzieci