Żółte jedzenie jem przez 24h ☀☀☀ Fajna zdrowa zabawa z żółtymi potrawami!

Jem żółte jedzenie - żółte potrawy

LUNCH MUNCHowy Tata pokazuje, jak możesz wykorzystać modę wśród dzieci i młodzieży na żółte jedzenie, na zdrową korzyść ☀☀ Będzie na żółto, ale również zdrowo i kolorowo!

Żółte jedzenie przez 24 godziny! Jeśli właśnie coś takiego usłyszałeś ostatnio od swojej pociechy, to wiedz, że po modzie na różowe jedzenie przyszła moda na… żółte! I strasznie mnie to cieszy! Warto sięgać po żółte  warzywa i owoce  systematycznie, bo organizm sam nie produkuje beta-karotenu. Dlatego tak ważne jest to, żebyś mu pomógł. A zatem, jeśli Twoje dziecko wpadło na genialny pomysł na żółte jedzenie,  sprytnie to wykorzystaj.  Z pewnością, pociecha przekona się, że może być i zdrowo i kolorowo!

Żółte jedzenie – po co jeść żółte owoce i warzywa?

Żółty kolor owoców i warzyw, które spożywamy, ma znaczenie. Warzywa i owoce dostały żółty barwnik od natury głównie po to, by nie uszkodziło ich nadmierne nasłonecznienie. Tak samo jest z nami – beta-karoten uchroni nas przed szkodliwymi promieniami. Pozostałe korzyści wynikające z jedzenia żółtych warzyw i owoców, to:

  1. Karotenoidy tworzą witaminę A. Ta z kolei jest szczególnie przyjazna naszym oczom, ponieważ wchodzi w skład rodopsyny – światłoczułego barwnika siatkówki oka.
  2. Wpływają pozytywnie na wygląd włosów, paznokci oraz skóry.
  3. Witamina A współdziała z hormonem wzrostu. Jej brak może spowodować zahamowanie wzrostu dziecka.
  4. Banany są w grupie żywności o najwyższej zawartości potasu. Potas wspomaga układ mięśniowy, nerwowy oraz dotlenia mózg. Dlatego, poprawiają koncentrację i zdolność przyswajania informacji.

A zatem, kolory w diecie mają znaczenie nie tylko estetyczne czy „modowe” :). Ale gdybyś chciał do tematu podejść również modowo, to zapewne spodoba Ci się żółty lunch box, który zaprojektowała nasza kreatywna ekipa projektantów LUNCH MUNCH.

żółta TORBA NA LUNCH DLA DZIECILOU THE LIME

Żółte warzywa i owoce – które najbardziej zdrowe 

Zwykle stawiam na sezonowe warzywa i owoce. Obecnie spośród żołtych owoców, panuje sezon na: marchew, gruszki i jabłka. Szczególne zasługi wśród w zdrowotnej dziedzinie ma marchew, ceniona jako zagorzały wróg infekcji wirusowych, w tym przewlekłych.  Oprócz marchwi, do listy zakupów na przygotowanie żółtego jedzenia dopisz: banany, gruszki i jajka.

Żółte jedzenie – skompletuj potrawy na cały dzień

1. Kanapki z pastą jajeczną – przepis

Najprostsza na świecie pasta. Łatwo przygotujesz ją wspólnie ze szkolniakiem, a patent na jajka na pewno zostanie mu w pamięci na zawsze. 

Składniki:

  • ∙ dwa jajka (ugotowane na twardo)
  • ∙ łyżka majonezu (wybieram ten z najprostszym składem od polskiego producenta)
  • ∙ pietruszka
  • ∙ sól i pieprz (do smaku)
  • ∙ pół łyżeczki kurkumy

Przygotowanie:

Ugotowane jajka kroję w kosteczkę. Mieszam z majonezem. Następnie dorzucam pietruszkę. Na koniec doprawiam kurkumą, solą i pieprzem. Nakładam na dobrej jakości pieczywo. Przekładam do różowego pojemnika na jedzenie… i gotowe!

Żółte jedzenie

2. Chrupki kukurydziane

Wybieram te na bazie kaszy kukurydzianej. Po kupieniu, w zasadzie jedyne co robię, to przekładam porcję dla dziecka do prostokątnego niebieskiego pojemnika. Wówczas mam pewność, że mój szkolniak zje ich nie więcej niż trzeba. Z drugiej strony, jest coś do chrupania i w mojej ocenie jedne z najdrowszych chrupków.

3. Pomarańczowa galaretka z bananami

Kupuję ją w sklepie. Najpierw gotuję około 500ml wody. Następnie, wsypuję mieszankę do gorącej wody i mieszam aż wszystko się rozpuści. Potem przelewam do okrągłych pojemników, w których wcześniej umieszczam plasterki bananów. Na koniec, okrągły pojemnik szczelnie zamykam i wkładam do lodówki do przestygnięcia.

Żólte jedzenie - pomarańczowa galaretka

4. Zupa krem z marchwi – przepis

Ponieważ marchew przoduje w swoich zdrowotnych właściwościach, to zupka krem z marchwi wydaje się być nieodzownym elementem żółtego jedzenia. Dlatego, tą zdrową potrawę na ciepło podaję dosyć często. 

Składniki:

  • — łyżka oliwy
  • — średniej wielkości cebula
  • — dwa ząbki czosnku
  • — 500g marchewki
  • — 200g ugotowanych wcześniej ziemniaków
  • — dwie szklanki bulionu warzywnego
  • — 1 łyżeczka kurkumy
  • — pół łyżeczki curry
  • — puszka mleka kokosowego
  • — grzanki (opcjonalnie)

Przygotowanie:

  1. Na dużą patelnię wlewam łyżkę oliwy, i dodaję szczyptę soli. Następnie wrzucam posiekaną cebulę i mieszając na małym ogniu podsmażam, aż cebulsta stanie się szklista.
  2. Po chwili, na patelnię wrzucam stopniowo resztę warzyw. Niewątpliwie, zaczynam od czosnku, a kończę na ugotowanych wcześniej ziemniakach. Co chwilę mieszam i smażę wszystko do ok. 15 minut.
  3. Zalewam gorącym bulionem. Podczas gdy wszystko się gotuje, kolejno dodaję przyprawy (kurkumę i curry).
  4. Zagotowuję wszystko na wolnym ogniu do miękkości warzyw.
  5. Niewątpliwie, na końcu warto dodać mleko kokosowe.
  6. Wszystko miksuję  na krem. W związku z tym, że nie chcę żeby się coś wylało, to porcję zupy przelewam do szczelnego okrągłego pojemnika na jedzenie. Gotowe! Ponieważ nie chcę, żeby grzanki rozmiękły, wrzucam je do drugiego pojemnika. Kiedy przyjdzie czas na zupę, dziecko przesypie grzanki i zje wszystko ze smakiem.

Jem żółte jedzenie - żółte potrawy

Żółte jedzenie gotowe!

I koniec! Z pewnością, z takimi zapasami, Twoja pociecha może śmiało przodować w tym modowym trendzie na żółte jedzenie! Jeśli szukasz sposobu na zdrowe i kolorowe jedzenie, sprawdzą się te proste przepisy. A zatem, do dzieła.

05/29/2019

Torba termiczna na lunch dla dzieci