Zdrowe napoje dla dziecka – TOP 3 w zamian wody

Zdrowe napoje dla dziecka - TOP 3 w zamian wody - propozycje od LUNCH MUNCHowego Taty

Jeśli Twoja pociecha nie chce pić wody, to być może zdecydujesz się na świadome działania żeby to zmienić. Wtedy przydadzą Ci się trzy zdrowe napoje i sprawdzone sposoby od LUNCH MUNCHowego Taty.

Zdrowe napoje dla dziecka to artykuł szczególnie dla tych z Was, którzy od małego swojemu dziecku podają wszelkiego rodzaju soki lub syropy zmieszane z wodą, zamiast wody. Niedawno  byłem  świadkiem krzyków i płaczów, kiedy rodzice dziecka dla zdrowej odmiany próbowali mu podać po prostu wodę. Histerii i płaczom dziecka nie było końca. Nic dziwnego – cukier uzależnia.  Dlatego, jeśli od małego podajesz dziecku syrop z wodą, soczki z kartoników, mocno słodzoną herbatę, lub gazowane napoje, to zapewne wydajesz już niemałą sumkę na dobrego dentystę. Czas na zmianę?  Sprawdź moje metody.

zdrowe napoje dla dziecka co do picia

Dlaczego właśnie woda?

Woda to zdecydowanie najlepszy płyn dla dziecka. Zero kalorii, zero skutków ubocznych, zero minusów.  Ze szczyptą soli, kawałkiem cytryny lub miętą, lub miodem… woda, nie soki i nie syropy. Zresztą, składamy się głównie z wody, a dostarczana regularnie nawilża, reguluje temperaturę ciała. Chłodna przyjemnie orzeźwi, a jeśli umiejętnie wprowadzić je do codziennego życia, to Twoje dziecko będzie się samo domagać „zdrowej wodziczki” (tak  mówi na wodę nasza LUNCH MUNCHowa Córka). Kiedy Twoje dziecko będzie starsze, na bazie wody  będzie szykować domową lemoniadę, przepis na nią znajdziesz tutaj. Ale podstawą powinna być woda, zatem… czytaj dalej.

Zdrowe napoje dla dziecka inne niż woda –  jak je wprowadzić?

Jeśli chcesz ograniczyć słodkie napoje, to nie ograniczaj napojów dla dziecka w ogóle, tylko stopniowo przechodź od tych najsłodszych, do coraz zdrowszych (przez rozcieńczone i słodzone alternatywą do cukru). Z czasem (u nas to trwało dwa miesiące) Twoje dziecko będzie gotowe na łyk  wody bez cukru! Pamiętaj, jeśli zbyt raptownie podejdziesz do zmiany, dziecko na bank… będzie się buntować! Dlatego, tą zmianę  wprowadzaj stopniowo, krok po kroczku, taktycznie. Nam to zajęło łącznie dwa miesiące, i myślę że Tobie również  w kilka tygodni uda się skutecznie zakończyć taki ważny życiowy projekt.

TOP 3 zdrowe napoje dla dziecka – moje propozycje zamiast wody

Numer 1 na liście TOP 3: rooibos

Rooibos to herbata, którą możesz podać dziecku w każdym wieku. Nie zawiera kofeiny. W związku z tym nie będzie pobudzać.

Za co polubiliśmy rooibos:

  • ∙ smakuje trochę miodowo,
  • ∙ działa przeciwzapalne,
  • ∙ ma właściwości przeciwbakteryjne i przeciwwirusowe.

Numer 2 na liście TOP 3: herbaty z suszu owocowego (nie granulowane)

Herbatki z suszu owoców. Najczęściej wybieramy takie herbaty owocowe:

  • • z jabłek,
  • z malin,
  • • z truskawek,
  • z żurawiny,
  • • z pomarańczy,
  • z mango.

Zwracam uwagę, żeby w składzie herbaty na pierwszym miejscu nie znajdował się hibiskus. Po herbatach z hibiskusem źle się czuję i ja i córka.

Za co polubiliśmy herbaty z suszu owocowego:

  • ∙ słodko pachną i smakują,
  • ∙ stanowią źródło witamin z grupy B, A, C,
  • ∙ wspomagają proces trawienny.

Zdrowe napoje dla dziecka - herbaty z suszu owocowego

Numer 3 na liście TOP 3: napar z lipy

Sam uwielbiam ten charakterystyczny zapach drzew lipy, kojarzy mi się z dzieciństwem i wakacjami u babci. Uwielbiam też napar z lipy.  Być może Tobie też uda się przekonać do niego dziecko. Możesz zacząć wprowadzać go już wtedy, kiedy Twoje dziecko ma 6 miesięcy.

Za co lubimy napar z lipy: 

  • ∙ ma słodki smak i miodowy aromat,
  • ∙ działa przeciwgorączkowo, napotnie,
  • ∙ zmniejsza kaszel.

Zdrowe napoje dla dziecka - napar z lipy

Jak podawać zdrowe napoje dla dziecka?

Kiedy swoją córkę przestawialiśmy na wodę, to zdrowe napoje z mojej listy TOP 3 podawaliśmy w formie rozcieńczonej.  Córka dostawała dużo słabszy napar niż ten dla nas. Kolejna rzecz – napoje podawaliśmy pomiędzy posiłkami (ponoć ma to znaczenie względem wchłaniania żelaza). W kuchni, w widocznym miejscu postawiliśmy gliniany dzbanuszek z wodą, tak żeby córka widziała, co my pijemy. No i  najważniejsza  rzecz –  do napojów podawaliśmy jej coraz mniejsze dawki cukru.  Obecnie córka sięga w 99% po wodę. Bidon i śniadaniówka w naszym LUNCH MUNCHowym domu są w codziennym użytku. Dlatego, córka na co dzień zabiera wodę ze sobą do szkoły. Projekt przejścia na wodę, o dziwo, trwał krótko, i okazał się opłacalny, bo dentystę odwiedzamy regularnie, ale  nie za często. Daj mi znać w social mediach jak to u Ciebie wygląda i u Twojej rodzinki.

zdrowe napoje dla dziecka co dawac do picia

05/11/2019

Torba termiczna na lunch dla dzieci