Pomysł na zdrowy deser – w roli głównej kasza jaglana

Chyba każdy z nas ma niekiedy ochotę sięgnąć po coś słodkiego… W naszym LUNCH-MUNCHowym domu wyznajemy zasadę, że rzadko kupujemy słodycze w sklepach. Podaję Ci zatem pomysł na zdrowy deser, w roli głównej kasza jaglana.

Dlatego właśnie dziś podaję Wam pomysł na zdrowy deser – w roli głównej  kasza jaglana. Kasza jest lekkostrawna i nie uczula, ponieważ nie zawiera glutenu. Aby przygotować ten zdrowy deser, potrzeba mało czasu, a składniki do niego kupisz w niemal każdym sklepie spożywczym.

Właściwości zdrowotne kaszy jaglanej

Czy wiesz, że kasza jaglana jest źródłem wielu dobroczynnych dla naszego organizmu składników? To dlatego, że wyróżnia ją bardzo wysoka zawartość witamin z grupy B wśród kasz. Dodatkowo, znajdziesz w niej żelazo, magnez, wapń, fosfor i potas. Jeśli szukasz źródła przyswajalnego białka, to sięgaj właśnie po kaszę jaglaną która zbawiennie działa na nasz organizm. Nie tylko zmniejsza stany zapalne błon śluzowych, ale również wykazuje działanie antywirusowe. Dodatkowo, kasza obniża ryzyko wystąpienia nowotworów. Ponieważ kasza jaglana wspomaga również naturalne oczyszczanie organizmu z toksyn i działa odkwaszająco, stała się codziennym składnikiem naszej diety. Najczęściej sięgamy po nią, gdy mamy ochotę na pyszny deser.

Przeczytaj też wpis: Drugie śniadanie dla dziecka – Jak je przygotować i o czym pamiętać?

Szybki i smaczny i deser z kaszy jaglanej

Jako zdrowy deser z wykorzystaniem kaszy jaglanej polecamy wam budyń jaglany z dodatkiem mleka kokosowego, pokryty musem truskawkowym i nasionami chia.

Składniki:

· szklanka kaszy jaglanej
· puszka mleka kokosowego
· garść świeżych lub mrożonych truskawek
· łyżka nasion chia
· trzy łyżeczki miodu

Przygotowanie:

  1. Truskawki i nasiona chia łączę i miksuję. Mam mocny mikser, jeśli używasz blendera, to wcześniej  warto nasiona chia zmielić.
  2. Odstawiam na 1,5-2 godziny.
  3. Kaszę przepłukuję (żeby pozbyć się goryczki) i zalewam dwiema szklankami wody. Gotuję do momentu wchłonięcia wody przez kaszę.
  4. Do ugotowanej kaszy dodaję puszkę mleka kokosowego, miód i całość gotuję jeszcze około 10 minut.
  5. Wszystko razem miksuję do konsystencji budyniu.
  6. Jeszcze gorący deser przekładam do okrągłego pojemnika na jedzenie.
  7. Na koniec, na górę nakładam mus z truskawek i nasion chia.

Gotowe! Dla mnie to swietny pomysł na wspólny czas z córką w kuchni!

08/15/2018